2013. október 2., szerda

Kuruc.info: Nincs magyar alkatrész a "nemzeti" buszban

Kuruc.info
Kuruc.info hírek // via fulltextrssfeed.com 
Reduce SaaS Churn

Free report on 4 timeless tools for customer retention.
From our sponsors
Nincs magyar alkatrész a "nemzeti" buszban
Oct 2nd 2013, 09:13

Egyelőre nincs hazai beszállító a Rába-Volvo buszban, a Rába hozzájárulása a matricák felragasztásában ki is merülhet – írja az Omnibusz blog. A győri vállalat gyakorlatilag autóbuszimportőrként vesz részt az együttműködésében, pedig a kormány – a cég tulajdonosa – gyakran hangoztatja, hogy a hazai buszgyártás feltámasztása az együttműködés célja.

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára például az együttműködés idén februári indításakor úgy beszélt: a Rába-Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak.

Nincs magyar beszállító

A Rába-Volvo a legújabb, pécsi tendergyőzelmével már 66 autóbusz szállítását kezdheti 2014 tavaszától – a nemzeti pántlikába csomagolt buszban azonban nem lesz magyar alkatrész. A Rába a közleményében továbbra is jövő időben említi a magyar beszállítók részvételét. A teljes egészében Lengyelországban készülő 7700A és 7900 típusú buszokba tehát egyetlen magyar cég sem szállít egy szöget sem.


A cég az idő rövidségével indokolja a magyar beszállítók elmaradását, ami azért érdekes, mert két éve, az állami felvásárlás óta stratégiai cél a Rábánál a buszgyártás. Az Omnibusz blog szerint az sem utal semmi jóra, hogy a cég a későbbiekben „a magyar igényeknek megfelelő" specifikációval gyártaná a buszokat, majd a magyar beszállítók részvételével.

A közelmúltban Budapesten forgalomba állított 159 Mercedes Citeróban, valamint a 2004-ben vásárolt Volvo 7700A-kban is több a Magyarországon gyártott alkatrész, mint a most rendelt Rába-Volvo darabokban.

Ellenálltunk, importálunk

A sors fintora, írja a blog, hogy a Volvo a kilencvenes években ajánlatot tett az Ikarusra, de az üzlet a közvélemény és a gyári dolgozók ellenkezése miatt nem valósult meg. Ehelyett a svédek inkább a lengyelországi Wroclawban építettek buszgyárat egy zöldmezős beruházás keretében. Éppen itt készülnek a most importálandó buszok.

A Rába sem először próbál betörni az autóbuszgyártásba: a kétezres évek elején már megpróbálkozott ezzel, a szakmabeliek szerint nem túl jó eredménnyel. Az akkoriban eladott buszok minősége nem volt túl jó, ezért csak darabonként egymillió forintos veszteséggel tudott túladni rajtuk a gyártó.

(Index)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése