2013. október 2., szerda

Kuruc.info: Kétséges egység, avagy tahó-e a magyar paraszt?

Kuruc.info
Kuruc.info hírek // via fulltextrssfeed.com 
Reduce SaaS Churn

Free report on 4 timeless tools for customer retention.
From our sponsors
Kétséges egység, avagy tahó-e a magyar paraszt?
Oct 2nd 2013, 14:44

A Boldogság, lábhoz! címmel megjelent írásomhoz érkezett egy furcsa megjegyzés.

Idézem:

„…Az írás fele nettó hazugság, másik fele csúsztatás!A magyar paraszt szerint a kutya feladata a non-stop vonyítás meg ugatás?????Nekem is van kutyám és nem ugat állónap-nem az a dolga!Persze nevelni kellene, de nem a magyar paraszt nem neveli....úgygondolja a kutya egy szőrös kabáthoz hasonló valami, ami a nyakán negyven centi lánccal születik és ennél fogva kell a szomszédhoz legközelebb lecövekelni..!Zümmög a fűrész....de szépen írod le azt, hogy a magyar paraszt valami eszement vágytól hajtva vesz a boltban száz seprűnyelet és szigorúan szombat hajnaltól vasárnap éjszakáig azon a tetves körfűrészen centis szeletekre nyiszál!További hungarikum, amikor a magyar paraszt aranycsinálásba fog-azaz olajos ronggyal kevert vizes füvet meg levelet akar szénné-hovatovább arannyá hamvasztani-persze ezt is le lehet írni a ropogó tábortűznek...de nem az!A magyar paraszt a leírásod alapján általában TAHÓ és nem valami kultúrlény.A kutyád pedig nem tud angolul...rendben akkor magyarul mondom:Kussolj el,mert szétverem a fejed! u.i.:elfelejtettem írni a magyar paraszt által egész álló nap a kertben sokol rádión hallgatott:-Ki gatyája ez a sárgás??cigány-mű-jiddis-hablaty zenét.

A szövegen nem javítottam semmit, mindössze az első mondatát hagytam el, ami így szólt: Na akkor én elrontom az itteni ünnepet!

Ünnep ugyan közel s távol sem tombolt, mindössze annyi történt, hogy mások is megírták a saját véleményüket, és ez nem egyezett Soláry Józsefével.

Megnéztem az arcmását a világhálón, és láttam, kedveli az autókat. A motorokat is valószínűleg, de ezzel sokan vannak így.

Most szeretném tudni, mitől hazugság az írásom egyik fele, s mitől csúsztatás a többi. Az almalét vonja kétségbe, netán az ecetet? Vagy talán nehezményezi, hogy nem a tuskóba járunk vásárolni? Esetleg disznóságnak tartja, hogy nem gázzal fűtünk, mert az számunkra megfizethetetlen, hanem fával, amely méteres rönkökben érkezik, s bár megpróbáltam, nem sikerült kisebb darabokra elrágni. Emiatt kénytelenek vagyunk fűrészt igénybe venni. Igen, zajt csap.

Valószínűleg az ő kocsija nem, vagy csak annyit, mint egy vasaló, és a legrosszabb esetben is csak akkorát, mint egy lábbal hajtott varrógép.

Bizonnyal lábujjhegyen settenkedik ki szentendrei otthonából Kakucsra, nehogy megzavarja valamelyik szomszédja nyugalmát.

A képzelete nem hagy maga után szemernyi kívánnivalót sem, sohasem jutott volna eszembe százasával vásárolni söprűnyelet, hogy aztán azt centis szeletekre szabdaljam, s ha netán ezt javasolta volna valaki, úgy sejteném, elment az esze.

A logikával azonban meggyűlt a baja Józsefünknek. Hamis előfeltételből hibátlan logikai lépéseket követően csakis téves következtetés vonható le. Lehetne igaza is, de ahhoz más logikai bukfenc is szükségeltetik, és még akkor is kétséges az eredmény. Én azt állítottam: ugat a kutya. Azt nem, hogy örökké. Szivar engedelmes, jólnevelt állat, de tény, hogy vannak bizonyos személyek, akiket elhaladtukban kénytelen megugatni, mert ez, számomra is csodálatos módon, a vérében van. Óhajtok ilyen személyeket, József közvetlen szomszédságába. Szerintem nem lehet kifogása ellene, hiszen nem magyar parasztra gondoltam. Aki az ő eszejárása szerint tahó. Sajnálatos, hogy így gondolkodik, hiszen éppen azon vagyunk, hogy összefogjunk azokkal szemben, akik munkátlanul vagy éppen ártalmas tevékenységet végezve fürdenek milliárdokban. Nehezen lesz így egység!

Szerintem a magyar paraszt becsülettel dolgozó ember, aki többet tesz le az asztalra egy megnyert raliversenynél.

Itt van például falubelink, Laci, aki teheneket tart. Olyan a jószágok teje, hogy másnapra kétujjnyi tejföl van a tetején. Maga hajtja őket a legelőre, almoz, fej, világra segíti a kisborjút, tyúkok kapirgálnak a portáján, kukoricása, kiskertje van, amellett idős, beteg szüleit egymaga gondozza. Tehát tahó.

Ha nem lenne elcsépelt, azt mondanám, ha ő tahó, akkor én is az vagyok. De nincs ingerem ehhez, mert olyasvalaki böffentett ilyesmit, akitől nekem is büföghetnékem támad.

Végezetül azt írja József:

„Kussolj el,mert szétverem a fejed!"

Így aztán nyitva hagyom a kérdést:

Ki a tahó?

Kucsera Zsuzsa

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése