2013. szeptember 4., szerda

Kuruc.info: Alföldi a saját ferde hajlamairól: "lám-lám, végre bevallja, pedig úgyis tudtuk"

Kuruc.info
Kuruc.info hírek // via fulltextrssfeed.com 
Ridiculous Developers!

Expanding your team? We have devs that cost $0110110001/hour. We invoice in binary. Try Toptal risk-free today!
From our sponsors
Alföldi a saját ferde hajlamairól: "lám-lám, végre bevallja, pedig úgyis tudtuk"
Sep 4th 2013, 10:06

Alföldi Róbert úgy érzi, jól került ki a Nemzeti Színház igazgatóváltása körül kialakult botrányból, már nem jut eszébe minden nap a színház, és soha nem volt még ilyen "kapós", mint most. Csáki Judit Alföldi Színháza - Öt nemzeti év című könyvében arról is nyíltan beszélt, miért nincsenek barátai, miért szorong civilként, illetve, hogy ha "családpolitikailag" renben lenne, sokkal nagyobb eséllyel folytathatta volna a munkát a színház élén.


A könyvben megjelent interjú július végén készült, de Alföldi már akkor is azt nyilatkozta: már nem jut eszébe minden nap a Nemzeti. "Ma eljöttem a Nemzeti mellett; ránéztem, és nem történt bennem semmi."

A politikusokkal való viszonyáról azt mondta, normálisan beszéltek vele, Hillerhez nem tudott bejutni, de Réthelyi Miklóst "nagyon bírta", a legkönnyebben és a legnormálisabban pedig Balog Zoltánnal, az emberi erőforrások miniszterével lehetett beszélni. "Ha üzentem neki, öt perc múlva visszahívott, és normálisan, sőt, nyíltan beszélt."

Orbán Viktorral végül nem jött össze a közös kávézás. "Nem miattam. Ő állítólag üzent, én meg vártam, hogy mikor. Pedig az ötlet biztos igaz volt, mert több helyről hallottam, hogy a miniszterelnök úr találkozni akar velem, mert támogatja ezt a másik színház-ötletet. De ez is jobb így, tényleg."

Arra a kérdésre, milyen hatással voltak rá a "politikusok packázásai", és a "gusztustalan botrányok", a Nemzeti Színház volt igazgatója azt mondta: "Rövid pillanatok voltak, amikor megviseltek, vagy kiborítottak. Ha éppen egyedül ültem egy másodpercre. De valahogy nem ment mélyre, és tudom, hogy miért: mert annyira méltatlan, annyira minden nívó alatti volt. Már bocsánat a megfogalmazásért: nem lehet egy lapon említeni ezeket az embereket velünk. […] Egyszerűen olyan sokkal volt felette az, amit csináltunk, hogy nem volt kérdés, mivel kell fogalkozni."

Alföldi a megjelenő könyvben a magánéletéről, pontosabban annak hiányáról is beszélt. A barátok hiányát a könyvben azzal magyarázta, hogy egyedül akar lenni, mert szüksége van az egyedüllétre. "Valahogy nem marad energiám szeretni a barátaimat; illetve nem is szeretni, hanem ápolni a barátságot. És… ha nem színházban vagyok, én szorongok az emberek közt. […] Talán mert azt gondolom, belőlem csak a színház érdekli az embereket. Szóval civilként szorongok."

A Nemzeti volt igazgatója – bár ezt a fejezetet sokáig ki akarták hagyni a könyvből - a Más-Színház című fejezetben arra is reagált, miért és hogyan kapott szerepet a homoszexualitás a színházában.

"Erről a fejezetről azt gondoltam, hogy nem lesz benne a könyvben. Mert nem akarok "szenzációs" fejezetet a Nemzetiről szóló könyvbe; semmi olyasmit, hogy "lám-lám, végre bevallja, pedig úgyis tudtuk". Aztán ma, - 2013. május 23-án éjjel – minden máshogy van már. Először is: biztos vagyok benne, hogy nagyobb eséllyel maradhattam volna a Nemzeti igazgatója és folytathattam volna a munkát – nem állítom, hogy biztosan, csak nagyobb eséllyel -, ha rendben lennék "családpolitikailag". Másodszor: néhány napja buzizta le Kerényi Imre valamikori színházrendező a Nemzeti Színház általam vezetett öt évét. És ez már sok. Maradjon csak a fejezet. Akkor is, ha sokan kárörvendve olvassák, hisz "lám-lám, ugye, megmondtuk". Nem saját érintettségem okán jelentek meg meleg szereplők vagy erről szóló darabok a Nemzeti Színház műsorán. Ennél azért nagyobb léptékben gondolkodom az életről is és a színházró is."

(HVG nyomán)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése