2013. szeptember 28., szombat

Kuruc.info: Egy maratonista körbefutotta Székelyföldet az autonómiáért

Kuruc.info
Kuruc.info hírek // via fulltextrssfeed.com 
Create positive health habits and dramatically improve the quality of your life.

Begin by following this comprehensive system that includes tools and techniques Dashama has compiled over the past 12 years traveling the world.
From our sponsors
Egy maratonista körbefutotta Székelyföldet az autonómiáért
Sep 28th 2013, 19:45

Testileg fáradtan, lelkileg felfrissülve érkezett péntek délután vissza Marosvásárhelyre Juhos Gábor. A maratonfutó az elmúlt tizenkét napban 91 települést érintve 500 kilométert futott, hogy felhívja a figyelmet Székelyföld autonómiájának fontosságára.


Juhos Gábor érkezése Marosvásárhelyre

A székelyhídi születésű magyarországi sportoló júliusban a 24. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor rendezvénysorozatán állt elő tervével, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács pedig – miután 2013-at az autonómia évének nyilvánította – vállalta, hogy az esemény főtámogatója lesz. Juhos Gábor szeptember 15-én indult Marosvásárhelyről, naponta megtett egy maratoni távot, s futása során 91 település érintésével áthaladt a hét történelmi székely széken.

Az 500 kilométeres távot pénteken fejezte be, kevéssel 14 óra után futott be Marosvásárhelyre. A város szélén néhányan csatlakoztak hozzá, hogy együtt fussák vele az utolsó métereket a Deus Providebit Tanulmányi Házig, ahol ünneplő tömeg fogadta Juhost. „Nem egyedül futottam, mindenütt voltak szurkolóim, olyan hozzám hasonlóan nemzetben gondolkodó emberek, akik a maguk eszközével fel tudtak tölteni engem energiával. A legváratlanabb helyzetekben a legnagyobb meglepetéseket okozták, szerveztek nekem mindenfélét, hogy feldobják a kedélyállapotomat, feledtessék a fáradtságomat, de már önmagában az, hogy csatlakoztak hozzám, futottak velem, nagyon jól esett. Itt Marosvásárhelyen is sokan vártak, s ez megerősít abban, hogy érdemes volt végigcsinálni" – mesélt az elmúlt napok tapasztalatairól a futó.


Juhos Gábor a táv felénél, Háromszéken (fotó: Kézdi Info)

A lelki erősítés mellett testileg is kellett bírja a távot. Juhos vitaminokkal, szőlőcukorral, gyümölccsel erősítette magát, de így is voltak nehéz pillanatok, sőt egy baleset és egy vírus is gyengítette a futót. „Az én felelőtlenségem is volt, de a Bucsin-tetőt átfutva, elmentem focizni a háziakkal, és akkor elszakadt valami combtőben, egy nagy vérömleny keletkezett és hallottam a reccsenést is. A gond az volt, hogy nem tudtam lábra állni, és másnap reggel futnom kellett. Utána még két-három napig nagyon szenvedtem. Még mindig fáj, de már csak az induláskor nehéz, utána belejövök. A másik nehezebb időszakomat egy gyomorrontás, vagy vírus okozta" – mesélt nehézségeiről Juhos, aki mindezek ellenére végigcsinálta az elmúlt 12 napot. Mint mondja, fejben készült rá, rég elhatározta, hogy meg fogja csinálni, s így nem is adta fel.

A székelyföldi maratonnal az volt a célja, hogy megerősítse az itt élő közösséget az autonómia fontosságában, de saját bevallása szerint közben ő maga is megerősödött hitében. „Sokkal többet kaptam ezen az úton, mint amit adni tudtam. Most még inkább hiszem azt, hogy ha az idő szava megszólal, akkor az emberek kijönnek a gátra. Egészen biztos, hogy összefognak majd. Az emberek át vannak itatva politikával, de én úgy gondolom, hogy ha valami fontos cél érdekében kell, akkor össze tudnak fogni" – vélekedett a futó.

Zoom
Juhos Gábor Hargitában (fotó: Erdély Ma)

Hozzátette, huszonöt évvel ezelőtt volt egy nagyon szép élménye. Akkor egy gyalogutat tett meg egyik barátjával Budapesttől Párizsig, így tiltakozva a Ceaușescu-féle terv ellen, amely szerint 8000 falvat akartak megsemmisíteni. „Elmasíroztunk Budapesttől Párizsig. Az érdekessége a dolognak – bár nyilván semmi köze hozzá –, hogy a mi masírozásunk után három hónappal megdőlt a Ceaușescu-féle rezsim. Ha a Jóisten azt adná, hogy most is így történne!" – mesélte félig-meddig viccesen, mégis vágyakozva Juhos Gábor.

(Székelyhon)

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése