Belgiumban 2009-2012 között négyszeresére nőtt a kábellopások száma, tavaly 180 km-nyit vittek el. Tele is plakátolta a vasút az állomásokat a linken látható poszterrel.
Bővebb információkért katt a képre! |
A lakosságot pedig tanácsokkal látják el, mire figyeljenek, mikor hívják az erre az esetre fenntartott ingyenes számot: ollós-erővágós, illetve láthatósági mellény nélküli emberek a sínek mellett, autók furcsán a sínek közelében leparkolva stb. A kábellopós piktogram is jó találmány, átvehetné a MÁV:
A belga vasútnak továbbá 500 embere van arra, hogy a kábellopásokra, graffitikre (legalább akkora gond, mint itthon), korai-kései vonatokon a biztonságra ügyeljen (és,
amint látjuk, az 500 sem elég).
Ha rákeresünk a Google-ben a "kábellopás" szóra, kombinálva a Belgiumban élő kisebbségekkel (arab, marokkói, török, afrikai, "roma"), csak a cigányokhoz kapcsolódva jön elő a hír. Írjuk csak be a Google-be a következőt: "Vols de câbles" "arab" "belgique" (nem kell nyelvtudás, hogy megértsük), és
íme.
Az első link, ami kijön,
ez… és a továbbiak között sem találtam olyan hírt, ami arab kábeltolvajokról szólna.
Ebben arról van szó, hogy a francia csendőrség rajtaütött egy bolgár és román cigányok lakta táboron, és hat főt hallgattak ki kábellopás vádjával; a vasút, a villamosművek (ERDF) és az Orange telefontársaság (azaz a fő áldozatok) technikusai pedig segédkeztek a tábor átfésülésében.
Franciaországban eközben
felére csökkent a vasúti kábellopások száma. Erre röpke 40 millió eurót (azaz kb. az évente okozott kárnak megfelelő összeget) költött másfél év alatt a vasút: fokozott csendőri részvétel, beleértve 150 óra helikopteres megfigyelés éjjellátó készülékekkel, plusz 300 biztonsági ember, a rézkábelek fokozatos lecserélése optikai kábelre stb.
Kívácsi lennék, mekora költségvetése van erre a MÁV-nak - írja az összeállítást beküldő olvasónk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése