A kormány felhívja a Miniszterelnökséget vezető államtitkárt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség útján tegye kiemelt projektté a felcsúti vasútfejlesztést, „600 millió forint elszámolható közkiadási keretösszeggel".
Az erről szóló határozat a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg. A beruházás a Közép-dunántúli Operatív Program része, a Kiemelt és integrált vonzerő-, termék- és infrastruktúra-fejlesztések támogatása című konstrukció keretében.
Már májusban lehetett tudni, hogy a felcsúti fociakadémiát is érintő turisztikai kisvasutat nyitna a Puskás Akadémia. Az Orbán Viktor által alapított felcsúti fociközpont vasútépítésének engedélyezési eljárása tavasszal indult. Azt akkor még nem lehetett tudni, hogy mennyiért és milyen forrásból épülhet újra a vasút, de már akkor is elképzelhető volt, hogy turisztikai támogatásra pályáznak majd.
A 2007-ben alapított futballakadémia még 2009-ben vásárolta meg a MÁV-tól az 1898-ban megnyitott, de 1980 óta lényegében nem használt vasútvonal egy nagyjából húsz kilométeres, Bicske és Vértesboglár közötti szakaszát. Ezen a vonalon a májusban beadott úgynevezett vasútilétesítmény-engedélyezési eljárás szerint Bicske és Alcsútdoboz között tervezik a vonatközlekedés újraindításához szükséges úgynevezett rehabilitációs munkát.
Az alapítvány tervei szerint legfeljebb 25 kilométer/órás sebességgel közlekedő, turisztikai célú, motorvonattal közlekedő nosztalgiavonat járna az újjáépített síneken. A felcsúti fociakadémia „a térségben kiépült, illetve kiépülő turisztikai- és sportcentrumok, szórakoztató központok összekötésével" indokolta a beruházást.
„Pontos időpontot nem tudok mondani, de a tervek szerint 2-4 éven belül építenénk meg a vonalat, és indítanánk el a turisztikai célú vasúti közlekedést" – mondta akkor Szöllősi György, a Puskás Akadémia kommunikációs igazgatója májusban.
(Index - MTI)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése