A Human Rights Watch nemzetközi emberi jogi szervezet "rasszistának és felháborítónak" nevezte pénteken a Dunkin' Donuts amerikai üzletlánc legújabb thaiföldi reklámkampányát, amellyel csokoládés fánkjait népszerűsíti.
A Human Rights Watch felszólította a fánkokat árusító céget, hogy szüntesse be "bizarr és rasszista" reklámkampányát, amelynek plakátjain a főszereplő egy mosolygó fehér nő, feketére maszkírozva.
A "jogvédők" úgy vélik, hogy az augusztus elején Thaiföldön indított kampány azokat az előítéleteket idézi vissza, amelyek a 19. században és a 20. század elején voltak jellemzőek az amerikai feketékkel szemben, és amelyek "ma már" egyértelműen sértő jelképeknek minősülnek.
A New York-i székhelyű Human Rights Watch szerint megdöbbentő, hogy egy amerikai világmárka a 21. században olyan reklámpolitikát enged meg magának, amely könnyen felháborodást okozna, ha azt a saját hazájában folytatná.
A világ 30 országában mintegy 3100 üzlettel jelen levő cég thaiföldi képviselője elutasította a nevetséges kritikát, amelyet a paranoiás amerikai gondolkodásmódnak tulajdonított.
(MTI nyomán)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése