A kiszolgáló vezérlő rendszerek és a metrókocsik szoftvereinek az összehangolási problémái miatt csúszhat a 4-es metró automata üzemű szerelvényeinek az indulása - tudta meg a Népszabadság.
Nem sikerült még mindig összehangolni az Alstom metrókocsi-szerelvények számítógépeit a 4-es metró pályarendszerének automatikus vonalvezetését biztosító Siemens szoftvereivel, ami miatt a csúszás egyre tetemesebb - írja a Népszabadság, melynek információi szerint a két rendszer még fél kocsiparkkal sem képes hiba nélkül együttműködni.
A kocsik vezetéséhez még mindig két ember kell. A vonatvezetőket a teljes műszak ledolgozása után képzik. Az összehangolás még a 2-es vonalon sem történt meg, így onnan a segédvezetők nem tudnak átülni 4-es metró szerelvényeire. Ez a lap szerint azt jelenti, hogy decemberben nem kezdődhet meg az előírt sötétüzemi próba, így veszélybe kerülhet a vonal választásokra időzített átadása.
A Népszabadság szerint Tarlós István olyannyira ragaszkodik az induláshoz, hogy valószínűleg áprilisban elindulnak majd a kocsik, de elképzelhető, hogy egy ideig még manuális irányítással futnak majd, akárcsak a jelenlegi orosz szerelvények.
A probléma gyökere az, hogy más cég (a francia Alstom) biztosítja a szerelvényeket, és más (a német Siemens) a 7,4 kilométeres első szakasz áramellátását, vonalvezérlését és biztosítási rendszerét - és ezek összehangolása műszakilag komoly rendszerkockázatot jelentenek. Ezt egyébként már a beruházás kezdetekor lehetett tudni.
(Népszabadság - HVG)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése