Adatvédelmi szervezetek ismét kritizálják a Facebook megújított felhasználási feltételeit. Azt mondják: az oldal elfogadhatatlan módon kezeli adatainkat.
Az Egyesült Államok hat legtekintélyesebb, adatvédelemmel foglalkozó szervezete közös levélben fordult a felügyelő hatósághoz, melyben azt kifogásolják, hogy a Facebook új szabályai nem felelnek meg annak a megállapodásnak, amelyet 2011-ben az oldal és Szövetségi Kereskedelmi Bizottság kötött, mivel biztosítaná a közösségi oldalnak, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül használják fel nevüket és képeiket hirdetési célokra - írja az IT café.
Emlékezetes: a Facebook nemrég vállalta dollármilliós nagyságrendű kártérítés kifizetését, miután a felhasználók személyes adatait – nevüket, képeiket, illetve érdeklődési körüket – osztotta meg beleegyezésük nélkül a közösségi oldalon látható hirdetésekben.
A fenti döntésre született reakció is belekerült az új szabályzatba, és ez a felháborodás egyik oka: a Facebook beleírja a felhasználási feltételekbe, hogy az oldal használatakor a tagok automatikusan megadják az engedélyt adataik felhasználására, és lemondanak bármilyen anyagi követelésről a szponzorált történetként megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban.
(HVG)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése